Мило та серіал
1 лютого 1954 року відбулась прем’єра першої мильної опери.
Мильна опера (англ. soap opera, від soap — «мило» і opera — «опера») — один з видів серіалу, сюжет якого пов’язаний із сімейними чи побутовими конфліктами, має драматичний та меланхолійний характер.
Сама назва пов’язана з тим, що під час трансляції перших серіалів подавали рекламу виробників побутової хімії: Procter & Gamble, Colgate-Palmolive.
Найперші мильні опери почали виходити у будні по радіо і у денний час, коли аудиторією були домогосподині (на це й розраховували творці). Мильні серіали мають безліч серій і розраховані на декілька років.
Сам термін увійшов у вжиток в американській пресі в 1930-х роках для позначення драматичних програм, які транслювали по радіо в денний час. Ці програми-серіали займали близько 90% ефіру.
Найвищої популярності мильні опери набули у 50-80-ті. Деякі телеканали дозволяли серіалам на зразок «Даллас» виходити в ефір у пройм-тайм. До речі, саме згаданий серіал вважається одним з успішних, який збирав біля екранів велику аудиторію. Крім цього, у 2012 році відбулась прем’єра продовження цієї історії. Перегляд нових епізодів також мав великий успіх.
Мильні опери, на зразок «Район Беверлі-Хілз», «Район Мелроуз», мали на меті зібрати перед екранами молодих глядачів, що власне творцям вдалося.
Популярність на мильні опери у 2000-х роках різко пішла на спад. Це пов’язують з бурхливим розвитком фемінізму і зайнятістю прекрасної половини людства.